Vyberte si tu správnou židli!

Ať už vybíráte pracovní židli pro sebe nebo pro své zaměstnance, měli byste vzít v úvahu následující body:

·         kolik hodin denně budete na židli sedět

·         existující zdravotní omezení a hmotnost sedícího

·         prostor nutný pro pohyb na židli

·         možnosti nastavení a výbava kancelářské židle

 

Ergonomie sezení

 

Součástí dnešního životního stylu je pro mnohé sedavý způsob života. Proto je klíčovým kritériem při výběru kancelářského křesla ergonomie.

Dnes je řada křesel a židlí ergonomických, což znamená, že umožňuje uživateli zdravé, dynamické a komfortní sezení.

Sedící člověk si může libovolně měnit polohu těla, třeba dopředu, která představuje pracovní pozici nebo směrem dozadu, kdy si chce na chvíli odpočinout a relaxovat.

 sedící partneři na židlích OF XN

 

Kancelářská židle OF XN

 

 

Houpací mechanismus, který tento pohyb umožňuje, se využívá pro takzvané aktivní sezení, kdy houpání a naklánění zajistí vyšší komfort sedícího a zjednodušuje pracovní úkony.

Přesto ne každé křeslo těmito možnostmi disponuje. Ergonomie je tedy na prvním místě při výběru toho správného kancelářského křesla.

 

 

Jaký je rozdíl mezi kancelářskou židlí a křeslem?

 

Kancelářská křesla mají na rozdíl od kancelářských židlí pevně daný úhel mezi sedákem a opěrákem.

U křesla nelze zpravidla nastavit výšku opěradla, bederní opěrku a nastavit hloubku sezení, u některých i výšku područí či opěrku hlavy.

Hlavní rozdíl je v tom, že opěrák křesla je spíše zakloněný. Přitom obvyklá pracovní pozice při práci u PC je v mírném předklonu směrem k pracovnímu stolu. V této pracovní pozici ale opěrák křesla zůstane daleko za našimi zády.

 

 kancelářské křeslo AN

Kancelářské křeslo AN

 

 

Samozřejmě existuje několik výjimek, které jen potvrzují pravidlo. Pokud pracujete často a dlouho, uvažujte o nákupu kancelářské židle se synchronní mechanikou, která umožňuje zdravější, dynamické sezení.

Do prestižních místností, zasedacích a jednacích zón pak křesla.

 

Dynamické sezení

 

Sedět zdravěji, dynamicky, vám umožní kancelářská židle, která je vybavená synchronní mechanikou. Princip dynamického sezení je zcela jednoduchý – nesedět v jedné strnulé pozici. I malé pohyby vykonávané v průběhu práce jsou mnohem lepší než žádné.

Synchronní mechanika umožňuje plynulé nastavení sklonu opěráku a zároveň automaticky (synchronizovaně) upravení náklonu sedáku.

 správný posed

 

Kancelářská židle SIDIZ T59

 

 

Přestože si lidé koupí i ergonomicky poměrně slušné židle, bolí je záda. Proč?

 

Existují tři zlozvyky, které patří k hlavním příčinám bolesti zad a vzniku vážných zdravotních komplikací.

  • Strnulé sezení v jedné poloze s uzamknutou (zablokovanou) synchronní mechanikou
  • Postupné podsouvání zadku směrem k přednímu okraji židle, čímž dochází k neúměrnému přetěžování páteře v bederní oblasti
  • Noha přes nohu, zvláště u žen

Pokud chcete sedět co nejzdravěji, potom vždy seďte na židli s odblokovanou mechanikou. Sedněte si na židli celými hýžděmi. Ty by se měly dotýkat opěráku židle. Důležitým předpokladem pro sezení bez bolesti jsou dostatečně podepřená záda, především pak v bederní oblasti.

 

Výška postavy limituje výběr vhodného typu kancelářské židle. Při výšce postavy nad cca 175 cm je nutné, aby židle měla výškově nastavitelný opěrák. V opačném případě může být problém umístit bederní opěrku do správné polohy pro optimální podepření zad.

Dobrá kancelářská židle by měla být vždy vybavena výškově nastavitelnou opěrkou zad a ideálně také samostatně nastavitelnou bederní opěrkou.

 

 ergonomika křesla

 

Kancelářská židle SIDIZ T59

 

 

  

Lidé s dlouhýma nohama by měli zvážit typ židle, která disponuje funkcí posunu sedáku, nebo u níž je tuto funkci možné dokoupit.

V souvislosti s délkou nohou a posunem sedáku panuje nebezpečný mýtus, kterým je všeobecně rozšířená snaha o maximální podepření stehen v celé délce.

Posun sedáku umožňuje vysunutí sedáku směrem dopředu, a tím i “lepší“ podepření spodní části stehen. Čím více je sedák židle směrem dopředu, tím více také dochází k podsouvání zadku. Nejen že dochází k přiškrcení stehenní tepny, ale díky nesprávnému posedu se zatěžuje páteř.

 

 křesla manažerská Office MN

Manažerské křeslo OF MN

 

 

Jak tedy vybrat správnou židli?

 

Sedněte si na kancelářskou židli co nejvíce dozadu (hýždě mají kontakt s opěrákem). Pokud mezi přední hranou sedáku a podkolenní jamkou není žádná mezera, posuňte sedák dozadu. Není-li to možné, potom vybírejte jinou židli.

 

 

Nábytek pro Váš úspěch

O společnosti
Společnost TOP-OFFICE spol. s r.o. vstoupila na český trh v roce 1993 s cílem poskytovat kvalitní služby v oblasti návrhů a vybavování komerčních interiérů se zaměřením na kancelářský nábytek a vybavení kanceláří a veřejných prostor. Našim klientům nabízíme všestranná řešení pro jejich kancelářské i bytové interiéry, včetně bezplatných služeb našeho architektonického studia, jako jsou návrhy přímo na míru. Záleží nám na Vaší spokojenosti. Využijte našich profesionálních služeb a nabídky kvalitních produktů. Nespokojte se s průměrem a přidejte se do širokých řad našich spokojených zákazníků.

Kancelářský nábytek
Kancelář je místem, kde trávíme velké množství času, a proto bychom se zde měli cítit dobře a pohodlně. TOP OFFICE spol. s r.o. Vám nabízí kancelářský nábytek pro všechny typy kanceláří. Kvalita, funkčnost a zajímavý design jsou vlastnosti, které jsou charakteristické pro veškeré naše produkty. Naší předností je bohatý výběr kancelářského i sedacího nábytku, včetně široké nabídky kancelářských doplňků či interiérových příček. Vedle typových kanceláří je naše architektonické studio připraveno vytvořit bezplatný návrh přímo na míru.

Sedací nábytek
Chcete zlepšit svoji pracovní výkonnost? Jednou z nejdůležitějších součástí kanceláře je bezesporu sedací nábytek. Správně vybraná kancelářská židle se totiž významně podílí na našich pracovních výkonech. Vyberte si ze široké nabídky kolekce kancelářských židlí, křesel a sedacích souprav TOP OFFICE, jejichž charakteristickými rysy jsou moderní design, pohodlnost a atraktivní vzhled.

Služby
Najdeme vhodné řešení pro Váš interiér, využijte možnost návrhu interiéru od  architektonického studia zdarma. Naše služby jsou rozděleny do tří fází. První fáze je spojena s prodejním servisem, kdy je ke každé nabídce přidělen osobní poradce, který řeší všechny Vaše požadavky. Následují služby spojené s realizací a dodáním, včetně zajištění montáže a dopravy. Samozřejmostí jsou pro nás i poprodejní služby, kdy Vám zajistíme záruční a pozáruční servis na veškeré námi dodané produkty.

Působnost společnosti TOP OFFICE spol. s r.o. je celorepubliková, jelikož jsme si vytvořili širokou síť velkoobchodních prodejců. Veškeré naše produkty však najdete i v našich showroomech v BrněPraze a Ostravě.

Katalogy
Výprodej
Poptávka